Pozycjonowanie sklepu PrestaShop – informacje o SEO

Fakt, że strona powinna być przyjazna dla robota wyszukiwarki jest niepodważalny. Od tego, ile punktów w rankingu atrakcyjności otrzyma dana witryna, będzie zależało, na którym miejscu w propozycji linków w wyszukiwarce się znajdzie. Badania wykazują, że większość internautów otwiera zaledwie trzy pierwsze odnośniki. Warto więc, żeby nasza strona zajmowała jak najwyższe miejsce. Prestashop oferuje rozbudowany moduł do pozycjonowania i optymalizowania sklepu.

Wiedza o Twojej stronie

Kluczem do zrozumienia istotności procesu pozycjonowania i optymalizacji jest prześledzenie ruchu w naszym sklepie oraz aktywności jego klientów. Sklepy prestashop oferują możliwość scalenia swojej witryny z ważnym narzędziem, jakim jest Google Analitycs. Dzięki temu, otrzymujemy pełne informacje na temat skuteczności strony marketingowej, czytelności designu i innych ważnych elementów, o których wnioskujemy na podstawie długości spędzonego przez użytkownika czasu na stronie.

Stwórz mapę strony

presta shop

Wdrożenia prestashop umożliwiają stworzenie mapy strony, podstawowego narzędzia służącego pozycjonowaniu sklepu. Zachowuje się ona w pliku xml. Jest to możliwe dzięki narzędziu Sitemap Xml pro. Jej wpływ jest bardzo istotny. Mapa zawiera wszystkie strony i podstrony sklepu, co pozwala na ich szybkie i łatwe zaindeksowanie, czyli dodanie do wyszukiwarki. Spowoduje to, że strony poszczególnych produktów będą widoczne i wyświetlane przez wyszukiwarkę.

Seo Expert

Seo Expert to jedno z dwóch podstawowych narzędzi pozycjonerskich, jakim dysponuje każdy sklep na prestashop. Dużą zaletą modułu jest automatyczność pracy, co pozwala zaoszczędzić wiele godzin mozolnych czynności. Seo Expert w presta shop samodzielnie generuje idealnie sformatowane treści meta tagów, w tym meta title, meta description i meta keywords. Są to podstawowe informacje, które czerpie robot wyszukiwarki. Kolejną ważną funkcją jest stworzenie uproszczonych linków do każdej ze stron. Każda witryna z produktem otrzymuje swój własny url ze słowem kluczowym. Dodatkowo, Seo Expert pozwala na integrację treści meta tagów z portalami społecznościowymi, co wzbogaca system podlinkowania.

Seo Performance

Prestashop panel
Drugim istotnym narzędziem jest Seo Performance. Jego największą zaletą jest kasowanie błędnych ID z adresów url i zapisów katalogowych w CMS. Narzędzie buduje system przekierowań na łatwiejsze i bardziej dynamiczne adresy. Zwiększy to stabilność i kompatybilność sklepu, co znacznie poprawi jego wynik w rankingu robota wyszukiwarki.

Linkowanie wewnętrzne

Programista prestashop przewidział także możliwość skorzystanie z rozbudowanego systemu linkowania wewnętrznego opartego o słowa kluczowe. Jest to możliwe dzięki funkcji SEO Internal Linking.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *